Projek cupcakes, daripada suka-suka kepada berniaga

>> Friday, October 30, 2009

Pada mulanya saya cuma buat cupcakes untuk suka2 jer... klu ader apa2 occasion macam birthday ker majlis aqiqah ker, saya buat la sikit2..... cuma lately ni, ader plak kawan2 yg berminat nak suruh saya buatkan cupcakes untuk diorg..... pastu ditambah plan dgn dorongan dan galakan dari kawan "bakery" saya Suliana (pumpkinmumy cupcakes), saya pun terpikir la nak try buat business cupcakes jugak....... sebab saya tak nak buat cupcakes dulu pasal saya rasa dah terlalu banyk business cupcakes skrg ni...sebab tu saya pilih cookies..... tapi disebabkan dah ader permintaan why not give a try kan........ lagi sekali, saya kasi credit to my friend Suliana yg byk tolong kasi tip2 serta dorongan dalam bab2 bakery ni.......

Ni antara cupcakes yg saya buat kebelakangan ni........................



Cupcakes yg very simple ni saya buat masa kitorang buat "potluck" kat opis....lepas raya......




Dua gambar atas ni pulak saya buat masa majlis harijadi mak mertua saya kat Penang..... Masa ni kitorg anak beranak + cucu2 nak surpisekan mak... hehehehe....




Yg ni pulak cupcakes buat masa harijadi kawan-kawan seopis saya Mirul, Kiran, Mun & Mimi........ Happy Birthday to korang semua......




Yg kat atas ni pulak, mmm....kira order cupcakes pertama saya kot..... di tempah oleh member opis saya Nuzley lepas dia ternampak cupcakes untuk birthday kawan saya Mirul tadi... . Yang ni dia order untuk harijadi makcik dia.

So, korang2 rasa camna?...Ok tak?.... Apa2 komen, cadangan atau tempahan sila la contact saya....Thanks....

1 comments:

Lovely Mommy... November 4, 2009 at 11:07 AM  

beb, CUN kek tuh.. suker aku tgk. ha kan aku dah kata sure boleh buat nyer hehe.. takper praktis lagik tuk design cangih2 nanti hehe..

tq la mention aku dlm blog ko nih ehehehe... marila kita sesamer majukan business kek hahahah...

Related Posts with Thumbnails

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP